Maandag t/m Vrijdag. - Reisverslag uit Piraeus, Griekenland van Douwe-Greece - WaarBenJij.nu Maandag t/m Vrijdag. - Reisverslag uit Piraeus, Griekenland van Douwe-Greece - WaarBenJij.nu

Maandag t/m Vrijdag.

Door: Douwe Kempers

Blijf op de hoogte en volg

19 April 2013 | Griekenland, Piraeus


Hallo allemaal,

Nadat ik een mooi weekend achter de rug had moest ik maandag gewoon weer stage lopen. Ik heb me deze week bezig gehouden met het bellen van Leads (prospects die nog niet als klant geregistreerd staan). Ik heb geïnformeerd of ze geïnteresseerd waren in de producten van Lalizas. Dit waren de meest bedrijven. Daarom heb ik aan de hand van het telefoon gesprek de bedrijven een catalogus opgestuurd van Lalizas, Lofrans', Max Power en Nuova Rade. De laatste 3 merken/bedrijven vallen nog niet zo heel lang onder de Lalizas groupe. Daarom moeten hier allemaal nog dingen voor ondernomen worden. Zo heb ik me bezig gehouden met het aanpassen van de prijslijst van Max Power boegschroeven. Naast het leads project heb ik me nog verdiept in het administratiesysteem van Lalizas. Door middel van een de introductie boekjes heb ik het hele systeem doorlopen. En deze hele week was Jip er natuurlijk ook. Zo heb ik op stage speciaal voor deze week kunnen regelen dat ik naast het weekend ook de woensdag vrij kreeg. Dit kwam zeer goed uit zo konden wij namelijk deze dag nog wat leuke dingen ondernemen. Op woensdag zijn we naar het Vouliagmeni meer geweest. Dit is een meer dat verwarmd wordt door warm water bronnen waardoor het water het hele jaar ongeveer een temperatuur van 22 graden heeft (dus ook in de winter). De reis heen en de terug reis duren ongeveer 1,5 uur met de bus en de tram en dan weer met de bus. We hebben het heel gemakkelijk gevonden door alle behulpzame Griekse mensen die toen ze het voord Vouliagmeni hoorden allemaal spontaan begonnen te vertellen waar we moesten uitstappen haha. Dat was wel een leuke ervaring over het algemeen heb ik eigenlijk alleen maar goede ervaringen met Grieken gehad ze zijn zelfs nog behulpzaam als ze geen Engels kunnen dan proberen ze het met handen en voeten uit te leggen :D. Naast dat we naar het meer zijn geweest zijn we s’ avonds nog naar de Nederlandse vereniging in Athene geweest om mijn Griekse les te volgen. Hier na zijn we nog even Athene in geweest om een aantal cafés te bezoeken. We zijn van uit de vereniging met de tram naar het syntagma plein gereden en van uit daar lopend naar de wijk Exarchia geweest. Dit is een zeer indrukwekkende wijk vol met studenten en hippies. Naast dat het een indrukkwekkende wijk is, is het ook een wijk die gezelligheid uitstraalt. Maar naast alle gezelligheid schuilen er ook andere verhalen achter deze wijk zo zijn er de afgelopen jaren flink wat rellen geweest tussen de studenten en de politie en toen in 2006 een jongen van 17 jaar werd dood geschoten brak de hell los. Voor verdere info moet je ffe kijken op google onder de naam Exarchia rellen. Toen wij rond 10 uur s’ avonds weer naar huis wilde gaan konden wij onze ogen niet geloven wij waren oog getuigen van een aanslag op een bestel busje. Er waren zo'n 10 jongeren bij betrokken. Toen wij langs de weg naar de bus liepen hoorde wij opeens een enorme knal in de eerste plaats dachten we dat het vuurwerkwas maar daar kwamen we snel achten dat dit niet het geval was. Het bleek een bom te zijn doe in een busje geëxplodeerd was. Het busje brandde hevig, Jip en ik hebben besloten om maar snel door te lopen voordat het verder uit de hand liep. Het was wel een ervaring opzicht, dit zal ik bijvoorbeeld nooit meer vergeten. Na deze te gekke week moest er toch een eind aankomen, Jip moest weer naar huis heen hij is vrijdag ochtend rond 8 uur met de bus naar de lucht haven van Athene vertrokken. De reis is goed verlopen heb ik vernomen dus nu mijn laatste weekend in Piraeus en nog 1 weekje stagen en dan ga ik weer naar huis. Das op zich ook wel even lekker. Weer in mijn eigen bed slapen en mijn familie en vrienden weer zien.

Hier laat ik het bij voor dit bericht. Het volgen de bericht zou ik plaatsen om Zondag 21 April.

Groetjes,

Douwe

  • 21 April 2013 - 18:42

    Stijn:

    Hey broertje,

    veel meegemaakt al dus, ook wat actie. maar verstandig dat je bent doorgelopen met jip. volgens mij heb je het wel erg naar je zin. ''mooi zo''. nog 1 weekje en dan ben je alweer thuis. geniet nog van de laatste week.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 25 Maart 2013
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 9470

Voorgaande reizen:

24 Maart 2013 - 28 April 2013

Stage Piraeus

Landen bezocht: