Zondag t/m Woensdag - Reisverslag uit Piraeus, Griekenland van Douwe-Greece - WaarBenJij.nu Zondag t/m Woensdag - Reisverslag uit Piraeus, Griekenland van Douwe-Greece - WaarBenJij.nu

Zondag t/m Woensdag

Door: Douwe Kempers

Blijf op de hoogte en volg

10 April 2013 | Griekenland, Piraeus

Hallo allemaal,

Vandaag even een kleine samenvatting van zondag t/m Woensdag. Zondag heb ik een rustig dagje gehad. Ik heb lekker uitgeslapen een filmpje gekeken en nog even Piraeus in geweest. Maandag was het al weer tijd om met de stage te beginnen. Op mandag ben ik bezig geweest om de prijslijst te maken die ik ga opsturen naar de gebelde prospects van vorige week. Wat moest ik allemaal in deze prijslijst verwerken. En hoe heb ik deze informatie gevonden.

- De product code.
Deze heb ik gevonden in de bijhorende catalogus voor maritieme veiligheidsproducten.

- Een plaatje van het product.
Deze heb ik in het systeem van Lalizas gevonden.

- De product naam.
Deze heb ik in de catalogus van de maritieme veiligheidsproducten gevonden. Al deze informatie was in het Engels dus ik moest alles gaan vertalen naar het Nederlands.

- De prijs van het product.
Deze heb ik gevonden in het systeem van Lalizas.

- De prijs van het product voor de detailhandel.
Deze heb ik gevonden in het systeem van Lalizas.

Na dat ik deze prijslijst gemaakt had heb ik deze opgestuurd naar de Nederlandse handels agent. Dit ter controle op mogelijke fouten. Hierbij kun je denken aan vertaalfouten maar ook foute prijzen.

Dinsdag ben ik weer verder gegaan met de prijslijst vandaag heb ik de aanpassingen gedaan van de mogelijke fouten. Verder heb ik nog een aantal bedrijven gezocht die in aanmerking kunnen komen om opgebeld te worden. Woensdag vandaag dus heb ik mij bezig gehouden met het maken van de mail die ik ga versturen naar de prospect. Toen ik de brief af had heb ik deze weer naar de Nederlandse handels agent gestuurd ter controle. Er bleken een aantal plus en min punten aan te zitten. Zo stond er wel goede informatie maar het mocht wel een beetje spannender vertaald worden en dit heeft de Nederlandse handels agent dan ook gedaan. Verder is dit besproken met mijn stage begeleider en toen zijn er vervolgen s nog de leveringscondities bij vermeld. Vandaag heb ik dan ook alle mogelijke klanten gemaild, en ik hoop morgen vervolg acties te kunnen ondernemen in dit project.

Morgen laat ik jullie weten wat de vervolg acties geweest zijn. Maar voor nu laat ik het hier bij.


groetjes,

Douwe

  • 11 April 2013 - 09:17

    Jan:

    Hoi Douwe,

    Leuk verslag. Je leert er een hoop en ik heb de indruk dat ze ook nuttig gebruik van je maken. Je doet dingen waar ze profijt van hebben.
    De film...mooi, maar bepaals geen happy end.
    We skypen vanavond wel, dan vertel ik meteen hoe het mij vergaan is.

    grioten, je vader

  • 11 April 2013 - 09:19

    Jan:

    Hoi Douwe,

    Het berichtje dat ik je gestuurd heb...er zitten een paar type fouten in.
    Te snel geweest.
    Je vader.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 25 Maart 2013
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 9470

Voorgaande reizen:

24 Maart 2013 - 28 April 2013

Stage Piraeus

Landen bezocht: