Bevreidingsdag parade in Piraeus. - Reisverslag uit Piraeus, Griekenland van Douwe-Greece - WaarBenJij.nu Bevreidingsdag parade in Piraeus. - Reisverslag uit Piraeus, Griekenland van Douwe-Greece - WaarBenJij.nu

Bevreidingsdag parade in Piraeus.

Door: Douwe Kempers

Blijf op de hoogte en volg

25 Maart 2013 | Griekenland, Piraeus

Hallo allemaal,

Vandaag was mijn eerste echte dag in Piraeus. Ik heb eerst even lekker uitgeslapen aangezien ik die nacht daarvoor maar een kleine 4 uur geslapen heb. Ik ben rond 9 uur griekse tijd op gestaan. Ik heb eerst even genoten van een verfrissende douche en heb daar na ontbeten. Na het ontbijt ben ik op verkenning uitgegaan. Toe ik mijn hotel uitliep en de straat uit loopte kwam ik bij een herdenkings plaats aan. Hier waaren een hele hoop mensen te vinden aangezien het bevreidingsdag is in grikenland. Zo werden er bloemen kransen gelegd en werd er 1 min stilte gehouden. Na deze herdenking vondt er een parade plaats in de hoofd straat van Piraeus. In deze parade liepen verschillende schoolen met haar leerlingen mee. Maar er liepen ook mensen van de landmacht, marine en de politie mee. Na de parade ben ik opzoek gegaan naar een supermarkt deze waren nartuurlijk allemaal gesloten wegens deze dag. Op deze dag heb ik ook het eerste griekse eten gehad zo heb ik alsavond eten een broodje met gyros hehad naast gyros zat er ook friet en verschillende groenten bij.

Ik hoop morgen weer verslag uit te kunnen brengen van hoe mijn dag was.

Groetjes,

Douwe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 25 Maart 2013
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 9473

Voorgaande reizen:

24 Maart 2013 - 28 April 2013

Stage Piraeus

Landen bezocht: